Futárcégek: Negatív tapasztalatok (2024.)

2024. augusztus 30. 13:52 - Galatea Kyra

2wfhww19smbk2ec2rvjwyv0ftj2.png

Ti kaptatok már négyszögletes csomag helyet, annyira behorpasztott dobozt, hogy szinte már majdnem gurult, olyan kerek volt? Nem oda küldték, ahova kérted? Amúgy, sikerült megtalálnod? Nekem is összegyűlt néhány érdekes és kellemetlen sztorim. 

Először a Covid idején kezdtem el rendelgetni... 

top-image.png

Szinte az első csomagküldős-fogadós élményeim között szerepel, az első Foxpost negatív élményem. Emlékszem, sokáig nem mertem törékeny csomagot hozatni velük.

Ahogy arra is emlékszem, hogy vettem ki az automatából a csomagot... eredetileg tégla formájúnak kellett volna lennie, de a doboznak nem voltak sarkai, teljesen behorpasztották őket. Írtam panaszt, megjegyeztem, hogy ami volt benne az megsérült. Nagyon sajnálták a dolgot..stb. Én arra kértem őket, jelezzék a futároknak, ha unatkoznak, akkor ne focizzanak a csomagokkal.

Némi szünet után.. újra bátorkodtam igénybe venni a szolgáltatásukat. Azóta minden rendben. Jelenleg az egyik legmegbízhatóbb futárszolgálatnak tartom őket.

30648708-b294-4c04-b90d-5d1632455d35.jpg

A GLS-nél is volt (ó... azokkal azóta is...) itt is írtam egy csomagbontás/ első vásárlási élményt. Erről olvashattok és meg is nézhetitek a dobozt, milyen állapotban kaptam meg: Első rendelésem: Bőregér (2022.) c. bejegyzésemben. Ha jól emlékszem, akkor szintén GLS volt, ahol egy törött, sérült ékszerdobozt vettem át, de a webáruház korrekt módon küldött egy futárt és kicserélte a terméket. Nem tudom, hogy a raktárból került elő a sérült termék, vagy a szállítás közben történt.

Igen, mint azt már fent említettem zárójelben, azóta se változott a helyzet, sőt sűrűbben veszek ki a GLS automatából sérült csomagolású, feltépett...stb. dobozokat, csomagokat.

A második-harmadik sérült csomag után tettem panaszt, mert úgy éreztem itt valaki nem úgy végzi a munkáját, ahogy azt kellene...

"Tisztelt Ügyfelünk!

 Köszönettel megkaptuk levelét, a sérüléssel kapcsolatos panaszát rendszerünkben rögzítettük.

 Szeretném tájékoztatni, hogy a sérült termék esetleges pótlásában a feladó fél fog tudni segíteni Önnek, ezért javasoljuk, hogy szíveskedjen mielőbb felvenni velük a kapcsolatot.

 A kárügyintézés alatt szükségünk lehet a sérült termék kárszemléjére (amely során a sérült terméket csomagolásával együtt beszállítjuk központunkba), ezért a kézbesítéskori állapotot meg kell őrizni.

 Jelen levél kiküldésével egyidejűleg a sérülés bejelentéséről szerződött partnerünket értesítjük. Szerződéses jogviszonyunkból eredően kárügyintézést lefolytatni az ő visszajelzésüket követően van lehetőségünk.

 Üdvözlettel:

 Kárügyintézés"

Kb. ez volt az első visszajelzés tőlük... majd jött ez:

"A csatolt csomagok ellenőrzésre kerültek, rendszeradataink szerint a csomagokhoz nem került sérült státusz rögzítésre. Amennyiben a csomagokat sérülés éri, kárjegyzőkönyv készül, és csomagokat nem tudjuk elhelyezni automatába vagy csomagpontra. Csak személyes átvételt tudunk biztosítani."

Röviden és tömörön Ők mossák kezeiket. A futár helyezte be az automatákba a sérült csomagokat, ezekről készítettem képeket, melyeket mellékeltem a cégnek:

Véleményem szerint, a futár hibázott. A sérülésről nem tett jelentést. Jegyzőkövet csak akkor tudok íratni, ha találkozom a futárra. De a képeken látható módon helyezi be a csomagokat, akkor hogy írassak vele jegyzőkönyvet? Őrizzem a csomagautomatát? Várjam meg míg jön? Hogy képzelték ezt el? Már arra is gondoltam... mivel van kamera az automatáknál, hogy megmutatom a kamerának. Feljegyzem mikor történt és e-mailben kérem, hogy nézzék meg a felvételeket (...és igen, most nevettem el magam...)

Szerencsére a termékek (voltak köztük, törékeny babák is) nem törtek el, sérültek meg. Amúgy ritkaságnak minősülnek, ha kártérítésre került volna sor... nem tudom felbecsülni, mennyit érnének, mivel már nem gyártják őket. Persze, majd azokat is be fogom mutatni itt a blogomban.

Ez a legújabb csomag, amit kivettem az automatából:

legujabb.jpg

Apró termékek voltak benne. Ha a bubis csomag is kiszakadt volna... simán eltudom képzelni, hogy szét szóródott volna bent az automatában... még várok az újabb panasszal, hátha lesz még ilyen és ehhez hasonló negatív élményem. 

Persze, ha a futárral kérem a szállítást, az szinte soha nem követhető. Kollégám is panaszkodott rájuk, hogy random hozzák a csomagot. Nem lehet követni és nem is tájékoztatnak róla, hogy átvették. Régen tetszett, hogy küldtek tájékoztatást és be lehetett állítani, hogy mikor szállítsák ki. Rejtély miért nincs erre már lehetőség...

Ez se volt mindig könnyű... sokszor tettem panaszt, kaptam ígéretet egy hölgytől, hogy "meg lesz oldva". De hát átverve éreztem magam. Emlékszem szóvá tettem, hogy nem erről volt szó... nagyon lekezelő volt velem, ami meglepett. Természetesen jelentettem a levelezést vele. Kivizsgálták, állítólag elbeszélgettek vele...stb. Azóta már nem dolgozik a cégnél... szerencsére.

Volt egy szimpatikus futárunk a cégnél. Amióta ő már nincs, azóta vannak ezek a problémák... 

423402742.jpg

Ez is egy friss élmény... szerintem most először kértem tőlük a szállítást. Csomagpontba. Ami nem semmi egy történet... 

Van egy pont, ahova rendszeresen kérem a csomagjaimat. E-mailben ezt a tájékoztatást kaptam, majd rákerestem a csomagkeresésre, ahol azt láttam, hogy "szállítás alatt van":

 Természetesen azonnal jeleztem a futárszolgálatnál és a Webáruháznál, hogy rossz helyre lett kiszállítva a csomagom... azóta se kaptam visszajelzést, azon kívül, hogy "beérkezett a panaszom".

A két cím a város két végében található. Gyakorlatilag nekem be kellett volna utaznom, kb. 2-3 busszal, átszállással. Tudjátok mi volt a vicces? A csomag nem volt az e-mailben jelzett helyen. Elírták. 

Volt szabad 20 percem az átszállásig. Kilencvenkilenc százalékot adtam annak, hogy nem lesz ott, ahova eredetileg kértem a csomagot. Beírtam a kapott kódot... és ott volt. Épphogy időn belül felvettem az automatából. 

Úgy tűnik, a bocsánatkérés, a benyújtott Panaszra való visszajelzés nálunk nem divat... én nem akarok velük több csomagot ki szállítani. Nem tartom megbízhatónak őket. A panaszommal azóta se foglalkoztak... de gondolom látták, hogy sikerült felvennem. "Akkor meg minek" című hozzáállás.

Lényegében mázlim volt...

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://galateakyra.blog.hu/api/trackback/id/tr5118478621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása