Ezeket az animéket néztem meg 2022-ben

2022. január 02. 17:10 - Galatea Kyra

2021-ben meglepően sok animét néztem meg. Szezonosokat és régebbi animéket. 2022-ben több olyan animét, vártam, ami ígéretesnek tűnt. Voltak csalódások és kellemes meglepetések is. Ugyanakkor tartottam magam a jószokásomhoz és a régi/régebbi anime sorozatok, filmek között is válogattam. Véleményem szerint sikerült egy olyan éves anime ajánló listát összehoznom, ami (viszonylag) változatos. 

974076594.jpeg

1. Bastard!! - Heavy Metal, Dark Fantasy (1 évad):

Nagyon várt sorozat. Mielőtt belekezdtem, megnéztem újra a '92-es változatot. Meglepett, hogy több epizódot kaptunk. A magyar szinkronon még inkább. Az epizódok kidolgozottabbak, részletesebbek lettek, mint a régi változat néhány epizódja. A főszereplő lány mintha idegesítőbb lenne... amit még hozzá tennék, nem gyereknek készült tartalom. Kizárólag idősebbeknek ajánlott. Nekem tetszett a sorozat, nem csalódtam. 

unnamed.jpg

2. Mushoku Tensei: Isekai Ittara Honki Dasu (Első és második évad):

A képek alapján nem tűnt egy komoly animének... de már gyanús volt, hogy figyelmeztetéssel indítottam el az első epizódot. Érdekesen indult ez a sorozat... A képek senkit se tévesszenek meg. Ez nem egy ártatlan gyerekekről szóló anime. Kifejezetten idősebb korosztálynak ajánlom a perverz megnyilvánulások az erotikus pillanatok miatt. 

Kedvenc szereplőm: -

covers_60471.jpg

3. Meiji Tokyo Renka :

Néha fogalmam sincs miért fogom ki azokat a fura romantikus animéket, ahol szinte minden fiú/férfi szereplő pont a "szerencsétlen" főszereplőbe szeret bele... ezt leszámítva az anime nem volt rossz. De lehetett volna jobb is. Tetszett benne a romantikus szál. A gyerekes, bugyuta megnyilvánulásokat ki lehetett volna hagyni belőle. Az elképezés, a végén a tanulság, felismerés, a főszereplő fejlődését... ezeket mind jobban ki lehetett volna dolgozni, vezetni. A mellék szereplőkről alig tudtunk meg valamit. Kaphattak volna ők is több időt a kibontakozásra. Nem tartok kizártnak egy második évadot, de ahogy ez a történet le lett vezetve... nem csodálkoznék rajta, ha ennyiben maradna. Részemről határozottan nem került bele a "kedvencek" listámba.  

Kedvenc szereplőm: -

mv5bnjninmmxowmtngmxyi00ownmlwjintqtotq5nzyznjy4mwuwxkeyxkfqcgdeqxvyodmyntm0mjm_v1.jpg

4. Saihate no Paladin:

Egy újabb kiszemelt 2021-es szezonos anime. Az első epizód alapján: a környezet és a nem hétköznapi szereplőknek köszönhetően érdekesnek bizonyult. Az Animegun oldalon hirtelen abbamaradtak az epizódok megosztása. Idén bukkantam rá (valahol máshol) a sorozat második felére. Amennyire érdekesen indult, annyira vált érdektelenné... legalábbis számomra. Egyáltalán nem ilyen folytatásra számítottam. Annak örültem, hogy a főszereplő szeretteiről egyre többet tudhattunk meg. Már bejelentették a második évadot. Kétlem, hogy megnézem... de ez még a jövő zenéje.

Kedvenc szereplőim: Blood és Mary

45795.jpg

5. Saiyuuki Gaiden: Tokubetsu-hen - Kouga no Shou (OVA)

Akik követik a mostani évadot, netán ismerik a Saiyuuki sorozatoknak a történetét, érdemes tudniuk, hogy van egy három epizódos előzménye. Ez kapott egy plusz fejezetet. A sorozat előzményét nagyon érdekesnek tartom. Örülök, hogy ezt is megsikerült néznem magyar felirattal. Ez által kicsit többet tudtam meg a szereplőkről és a világukról. 

Kedvenc szereplők: Kenren tábornok és Konzen Douji

bx129-yjyaznbmtgxe.png

6. Gensou Maden Saiyuuki ( 1. évad):

Ezt az animét még 2020-ban kezdtem el nézni. De a 30. epizód után félbe maradt a fordítása. Véletlenül találtam rá a folytatás fordítására. Nem volt egy rossz évad. De az egyik kritikusnak egyetértek a véleményével: túl sok ez az 50 epizód. Nyugodtan lehetett volna rövidebb is.

106419l.jpg

Gensou Maden Saiyuuki Movie - Requiem Erabarezaru Mono e no Chinkonka (Mozi):

Nem mindig van kedvem sorozatokat nézni... tévedtem amikor arra gondoltam, ez egy külön álló történet lesz. Mivel egy "rejtélyes" alak tér vissza a múltból...

24719.jpg

7. Saiyuuki RELOAD( 2. évad):

Régóta vártam, hogy lássam a második és a harmadik évadot is. Az első néhány epizód nem tűnt valami izgalmasnak. Lényegében a csapat kalandozását, utazását követhetjük nyomon. Ami rögvest szemet szúrt, hogy a karakterek kidolgozottabbak lettek. 

saiyuki_reload_burial_003.jpg

Saiyuki Reload: Burial (OVA):

Ezt a három részes mini sorozatot azért választottam el az előző, előzmény beszámolótól, mert itt már Sanzo, Hakkai és Goiyo múltjáról és megismerkedésük idejéről szól. Az évadokban egyre több utalást, visszajelzést láthatunk. Mivel nem igazán ismerem az előzményeket, így felkutattam őket, hogy jobban átlássam a történetet és a szereplők kapcsolatát. Aki nem rég vágott bele a Saiyukki szériákba, mindenképpen az előzményekkel indítson.

Kedvenc szereplők: Genzo és Goiyo

a1xf9hpk9-l.jpg

8. Saiyuuki Reload Gunlock( 3. évad):

Nem olyan régen kezdtem el nézni a harmadik évadot. Természetesen ott folytatódik, ahol az előző évad befejeződött. Ez az évad a mostanában megjelent sorozattal, a Zeroin c. szériával kapcsolatos.  2.jpg

9. Saiyuuki Reload: Zeroin:

Ez egy olyan anime, aminek nagyon várom a végét. Több évados. Az eddigiek mind le lettek fordítva, de a 2. és 3. évad fordítása valahogy eltűnt... volt egy csapat, aki újra elkezdte az első évad fordítását, de technikai okok miatt néhány éve félbehagyták. Némi hiányossággal vágtam bele ebbe az évadba. Bővebben a 2020-as megtekintett anime listámban olvashattok róla. Azóta egy új fordítónak köszönhetően (utólag) sikerült felzárkóznom. Láttam a 3. évadot is, ami ehhez a szériához köthető. Nehéz szavakba foglalni mit érzek ez a széria befejezése után. Úgy érzem sikerült összezavarniuk. A harmadik évad és ez a sorozat között van különbség... mindenesetre néztem volna tovább hőseink kalandjait. Jó volt újra látni őket.

violet-evergarden-movie-announces-us-release-dates.jpg

10. Violet Evergarden: The Movie

Violet története egy mozi filmmel zárult. Én nem igazán lepődtem a történet "végén". De úgy érzem ez a film után, jöhetne egy második évad. 

vanitas_kv_title.png

11. Vanitas no Karte ( 2. évad ):

Vártam a folytatást. Azonban a sorozat fele nem kötött le. Az évad vége felé haladva kezdett érdekessé válni. Legalábbis Vanitas múltja az, ami középpontba került és ami engem jobban érdekelt. Nem tudom várható-e harmadik évad... ha lesz, remélem felülmúlja az első kettő évadot.

mv5bogu2yjc0y2ytmdu0ms00ntfiltlkmgmtotcxowizmjhkzmzkxkeyxkfqcgdeqxvymda4nzmyoa_v1_fmjpg_ux1000.jpg

12. Ryuu to Sobakasu no Hime! / BELLE (Mozi)

A bemutató megfogott. Nagyon vártam a filmre. Nem csalódtam... de egy kicsit meglepődtem, hogy a Szépség és a Szörnyeteghez hasonló történetet kaptunk. A kivitelezés, a dalok és maga a történet, minőségi volt. Voltak benne vicces, olykor fárasztó jelenetek is.... De hát a szerelmes kamaszok már csak ilyenek. Aki eddig csak szemezgetett vele, ne hagyja ki!

den84i8-2509b363-7039-4a1e-ae67-3e61f9b4a57d.png13Meikyuu Black Company:

Valamikor tavaly bukkantam rá. Talán egy youtube videónak köszönhetően. A főszereplő valami elképesztő figura... kalandos és szórakoztató volt. Egyszer érdemes megnézni.

109704024-0ab2e200-7b8e-11eb-8f95-374517b8472e.png

14. Lord El-Melloi II's Case Files: Rail Zeppelin Grace Note Special Chapter :

A Lord El-Melloi II Sei no Jikenbo anime sorozathoz kapcsolódik, plusz egy extra epizódként. A sorozat tetszett, tetszett. Örültem, hogy rátaláltam erre is, jó volt újra látni a szereplőket ennyi év után. Bár szerintem semmi pluszt nem adott hozzá az első évadhoz.

86678.jpg

15. Youkai Apartment no Yuuga na Nichijou :

Az első néhány epizód megfogott, de a sorozat közepe felé képbe került egy könyv... onnantól számomra már kezdett gagyi lenni a történet. Esetleg a közepénél éreztem úgy, hogy "Na, még a végén végre történik is valami!". Ennél többet vártam ettől az animétől. A szereplők érdekesek voltak. A főszereplő a tragikus múltja ellenére, motiváló személyiség. Egyszer érdemes megnézni.

120624.jpg

16. Tales of Luminaria: The Fateful Crossroad :

Mindössze kettő epizódos. A karakterek megrajzolása, mozgása... nekem nem jött be. Nem igazán illik bele a környezetbe... A személyiségük kidolgozottnak tűnt. Egy ilyen rövid történethez képest viszonylag sok információval gazdagodhatunk. Még a történet világáról is. Hirtelen nagyon belevágott a történet közepébe...  azt olvastam, hogy egy szerepjátékhoz kapcsolódik. A címe ismerős volt. De most már van némi fogalmam arról, miről is szólhat. Tanulság: előbb a játék és aztán az anime!

fudanshikoukouseikatsu0.jpg

17. Fudanshi Koukou Seikatsu :

Erről az animéről még nem hallottam, véletlenül találtam rá. A bevezetője alapján érdekesnek tűnt. Yaoi műfajra számítottam. Az eddig megtekintet ilyen sorozathoz képest, ez humorosabb, szórakoztatóbb volt. Az epizódok nagyon rövidek. Gyorsan le lehet pörgetni mind a 12 részt. Aki vígjátékot keres... megtalálta!

600full-kara-no-kyoukai-1_-fukan-fuukei-poster.jpg

18. Gekijouban Kara no Kyoukai: Dai Isshou - Fukan Fuukei / Kara no Kyoukai: Movie 1 :

A leírása alapján, sejtettem, hogy érdekes lesz. Nem tévedtem. Kicsit a Death Note és a Bleach animékre hasonlított. Sajnáltam, hogy ilyen rövid volt. Információim szerint hét filmből áll ez az anime. 

98146.jpg

19. Ikkitousen: Western Wolves :

Pár éve megnéztem az első három évadot. A negyedikhez már nem volt se humorom, se lelkierőm... Megnéztem ennek a három epizódját, mert a Youtuben izgalmasnak tűnt a története (lehet összekevertem ezzel: Shin Ikkitousen, mert mintha egy férfi karaktert is láttam volna..). De már megint ott tartok: gőzöm sincs, hogy mi értelme volt.  Lehet, velem van a gond, hogy nem izgat a bugyi és mell villantás.... Addig harcolnak a szereplők, amíg le nem szakad róluk a ruha... stb. Mert lényegében ezek a csajok (fiúk is) folyton harcolnak, bizonyítani akarnak.

d_graymanhallow.jpg

20.  D.Gray-man - Hallow (1 és 2. évad):

Ennek az animének az első évadából nem sok részt láttam. Nem kötött le, nem tűnt érdekesnek. Több helyen olvastam, hogy aki "igazi" animés, annak ez kötelező darab, "illik" ismerni/megnézni.... ízlések és pofonok. Ennél jobb, izgalmasabb anime sorozattal is találkoztam. Annyit még hozzá tennék: kollégista voltam, amikor futott az első évad, magyar szinkronnal. Ez is azok közé tartozik (mint pl. a Bleach, Nana, Trigun... és társai), amikor otthon voltam, mindig ugyanazokat részeket adták le. A második évadot évek óta kerestem, mert érdekesebbnek tűnt. Régen lefordították, de már nem érhetőek el. Mostanában regisztráltam a Magyar Anime oldalra, ahol végre megtudtam nézni ezt az évadot. Összességében nem kötött le, számomra nem volt érdekes. Nem is kapott befejezést. Lehet, erre is kell várni 10 évet mire (talán) ki jön a harmadik évad és végre méltó befejezést kap. Utólag néztem végig az első évadot. Voltak benne érdekes és kevésbé érdekes epizódok. Nekem túl hosszúnak tűnt az évad. Azért mégis jó volt bepótolni. Ha lesz harmadik évad, lehet, megnézem.

Kedvenc szereplők: Tyki Mikk, Cross Marian
shenmue_the_animation_key_visual.jpg

20. Shenmue the Animation :

Információim szerint egy játékadaptáció. Sok Sega játékot ismerek, jó pár játékkal játszottam a '90-es években. De ezt egyáltalán nem ismerem. A megjelent epizódok száma már túl volt a felén, amikor elkezdtem nézni. Onnantól aktívan követtem a sorozatot, nem bántam meg. Várom a folytatást!

rurouni-kenshin-meiji-kenkaku-romantan-tsuioku-hen-kenshin-el-guerrero-samurai-recuerdos-castellano-8108-thumbnail.jpg

21. Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan - Tsuiokuhen (OVA)

Mindössze négy epizódból állt. Akit érdekel a történet, érdemes ezzel az OVÁval kezdenie. Én előbb kezdtem bele a sorozatba... 2-3 epizód után kerestem meg az előzményét. Engem megfogott a történet. Tizenhat éven felülieknek ajánlom.

05a47f1d7cccc810464468decce18ec91649429832_main.jpg

22. Dance Dance Danseur :

Ennek a bemutatója is érdekesnek tűnt. Talán jobban, mint maga a sorozat. Az eleje tetszett, amikor megismerhettük a főszereplőt. Akár motiváló is lehetne... de kb. a közepétől már nem kötött le annyira. Csak is azért néztem végig, hogy megtudjam milyen befejezést kap. Számomra eléggé kiszámítható volt. Többet vártam. Egyszer érdemes megnézni.

mv5bmdhjmwizn2ytmjkzni00njyylwezzdityziwzwjimmy3zjy0xkeyxkfqcgdeqxvymtezmti1mjk3_v1.jpg

23. Spy x Family (1. évad):

Szintén egy várt sorozat. Az első kettő epizód tetszett. Reméltem, hogy a színvonal megmarad és a három karakter, mintha nem is tud egymás hátteréről, képességeiről, de jól együtt tudnak működni. Sajnáltam, hogy leginkább a kislány került középpontba. Hiányoltam a romantikus szálat és több akciót az első évadból. Én csalódott vagyok, mert ennél azért többet vártam. Információim szerint, nem kell sokat várni a második évadra. Ez az évad után, nem vagyok benne biztos, hogy bevállalom... 

czuishw9qsflseetjbtewrrdzhn.jpg

24. Karmok harca - Felidae :

Ez az animációs film egy kakukktojás. Német rajzfilm, 1994-ből. Érdekes volt, de határozottam nem gyerekeknek való. Akik szeretik a rejtélyeket, nem riadnak vissza a vértől és az állattetemektől, akkor egyszer meglehet nézni.  Egy kicsit az Állatfarmra emlékeztetett. 

the_dragon_prince.jpg

25. The Dragon Prince (1,2. 3. és 4 évad)

Már jó ideje szemezgettem ezzel a Netflix animációs sorozattal a Youtuben. Érdekesnek tűnt a történet, de a karakterek megrajzolása és azok mozgása, valahogy nem nyűgözött le. Idén nyáron végre elszántam magam... Egy-egy évad 9 epizódos. Gyorsan le lehet tudni. Én nem bántam meg, hogy csak most néztem meg az eddig megjelent évadokat. Legalább nem kellett sokat várnom a negyedikre. Tetszett a történet, szimpatikusak voltak a szereplők, érdekes volt a világ, melyet megismerhettünk. Nagyon szeretem a fantasy történeteket. A gyűrűk ura és a Witcher után, örültem, hogy rátaláltam erre is. Számomra nem kérdés, hogy várom-e az ötödik évadot!

812b2da6060e251f59c1d9645c43e952.jpg

26. Kurozuka :

Évek óta tervben volt. Részben a leírás és a pozitív vélemények miatt keltette fel a figyelmem. Az eleje érdekesnek tűnt. Ahogy halad a történet, úgy éreztem a két szereplő között egy véget nem érő körforgás folyik, ami egy veled se nélküled kapcsolatra emlékeztet. Természetesen a hatalomvágy is mindvégig jelen van... A megrajzolás szép, a felépített világ és a karakterek viszonylag egész jól kidolgozottak. Bár egy-egy szereplőről szívesen fogadtam volna több információt. Összességében tényleg nem egy rossz anime. Ha nem néztem volna meg, egyáltalán nem lenne hiány érzetem miatta.... Egyszer megnézhető kategóriás. 

trese_promo_poster.jpg

27. Trese: A béke őre (1 évad):

Egy újabb Netflix animációs sorozat. Ha jól tudom, valamikor tavaly jelent meg. Már akkor érdekesnek tűnt. De csak idén találtam rá a sorozatra. Érdekes és tartalmas volt az évad. Várom a folytatást.

deadman_wonderland_oav_2449.jpg

28. Deadman Wonderland (OVA):

Információim szerint ehhez a történethez tartozik egy sorozat is, mellyel már lehet évek óta szemezgetek. Azonban valamiért nem "mertem" belevágni. A film érdekes volt. A világ és a szereplők jól kidolgozottak. De kevés... szívesen néztem volna tovább. Most már biztos, hogy megfogom nézni a sorozatot is. Aki még nem látta, csak jelzem: idősebb korosztálynak ajánlott.

images.jpeg

29. Yuukoku no Moriarty: Yuri no Tsuioku (OVA):

Nekem tetszett a sorozat. Az OVA egy-egy epizódot tartalmaz, ami az első és a második évadhoz kapcsolódik. Aki nem látta a sorozatot és szereti a krimit, ne hagyja ki!

42432_30.jpg

30. Shin Angyo Onshi / Blade of the Phantom Master :

A youtuben láttam róla videókat. A leírás alapján ajánlják: hogy "érdemes rászánunk másfél órát". Összességében érdekes és esemény dús volt. Információim szerint még nem jelent meg sorozat. De ha lesz, én várni fogom annak megjelenését. A film idősebb korosztálynak ajánlott.
mv5byzfmmjawmdytnzm0zi00njy2lwfjmjytmgq1otrizjk5yjjkxkeyxkfqcgdeqxvymtmwody5ndc2_v1.jpg

31. Jujutsu Kaisen (Mozi):

Nagyon régóta vártam hozzá a magyar feliratot. A filmet régebben már megtaláltam, bele is néztem. Sajnos az mozis változat volt... Nem erre a történetre számítottam. Azt hittem Satoru Gojo diák éveiről lesz szó. Mindenesetre nem bántam meg, sőt, adott némi plusz ismeretet a sorozat első évadához. Jövőre várható a második évad, melyet nagyon várok.

mv5botk5ntq5ywetnmuzns00ngiwlwjhnzqtytvinzaxngvkyjuwxkeyxkfqcgdeqxvymzgxodm4njm_v1_fmjpg_ux1000.jpg

32. Blue Period :

Lehet, először az Animegyetem csatornáján találkoztam vele. A bemutatója megtetszett. Kicsit nosztalgikusnak is tűnt... az első egy-két epizódnál ez így is volt. Középiskolásoknak, pályaválasztóknak ajánlott. Jól bemutatja ezt az időszakot. Érdekes volt, de kiszámítható...

mv5bzwjkzmvjytitnzrkyi00ywq3ltk4ymmtzmu5ngrjmmm3zgi2xkeyxkfqcgdeqxvymzgxodm4njm_v1_fmjpg_ux1000.jpg

33. Gaikotsu Kishisama Tadaima Isekai e Odekakechuu / Skeleton Knight in Another World :

Amikor indult a sorozat, akkor kíváncsiságból belenéztem az első epizódba... később eszembe jutott, de már nem emlékeztem a címére, így eltartott egy darabig, mire újra rátaláltam. Fura ez az év... nem értem miért van ennyi "ilyen" anime. De ez is egy olyan, amire azt mondom, hogy szórakoztató, nézhető. Érdekes a világa, jól és igényesen lett felépítve. A szereplők háttere, személyisége is kidolgozott, lehetett velük azonosulni... "egy játék világba belecsöppenős" animéhez képest ez egy jó sorozat volt. Zavart, kizökkentettek benne az ilyen megjegyzések: "Ezt nem mondhatom"...stb. Több utalás is elhangzik, hogy a főszereplő egy játék világába csöppent bele. Ez a háttér információ nélkül egy élvezhetőbb fantasy sorozatot kaphattunk volna. Ettől függetlenül érdekel, hogyan folytatódik tovább Arc lovag kalandja... mikor várható a második évad.

mv5bowq5y2jmngitnzyxyi00ownilwi4mjetzge5m2y2ytu4ngjhxkeyxkfqcgdeqxvymji0mdi5mg_v1.jpg

34. Sword Gai: The Animation (Part I. és II.):

Nagyon régóta tervben volt ez a Netflixes sorozat. Azóta már megtaláltam a második évadát is. Izgalmas, kidolgozott animéről van szó. A karakterekkel lehet azonosulni. Lényegében a napjainkban játszódik a fő- és mellékszereplők életét beárnyékolja a "sötétség", melytől próbálnak minél messzebb elkerül vagy éppen elmenekülni. Beletekinthetünk a magánéletükbe, megismerhetjük problémáikat... melyek igen nagy súlyt gyakorolnak a lelkivilágukra. Ha nem találják meg a lelkibékéjüket, az egyensúlyt akkor végleg bekebelezheti őket a "sötétség". Engem már az első epizód megfogott, nehezen tudtam félbe hagyni. Két nap alatt megtekintettem mind a 12 epizódot. Aki még nem látta, érdemes megnéznie. Figyelem! Nem gyerektartalom!  

Kedvenc szereplő: Seiya Ichijo

mv5bzguyzdhlmtktmwy2mc00owzjltgxztytyzfkzmjhnty0zdg4xkeyxkfqcgdeqxvymta5ndiznzqz_v1_ql75_uy281_cr6_0_190_281.jpg

35. Otona Joshi no Anime Time: Kawamo o Suberu Kaze és a Otona Joshi no Anime Time 2 :

Tavaly töltöttem le őket. Azonban csak idén találtam rá a gépemen. A leírásuk alapján választottam őket, melyet nem bántam meg. Hétköznapi történeteket mesél el, nőkről. Aki szereti a rövid romantikus, olykor szórakoztató és szomorú történeteket, akkor érdemes megnéznie. Idősebb korosztálynak ajánlom.
110587.jpg

36. Sweet Bite MarksTian Mei De Yao Hen (ONA):

Nem igazán rajongok a kínai animációs filmekért... ennél is úgy érzem, hogy a történet érdekes, mármint a világ, melyet bemutat. Kár, hogy az epizódok rövidek és szinte összevannak csapva az események. Ha lassabban történnének az események, jobban kilenne dolgozva, akkor talán még ajánlanám is. Aki vámpíros sorozatot keres, ennél biztosan talál jobbat... Egyszer megnézhető, de aki kihagyja, szerintem nem vesztett vele semmit. Akit mégis érdekel ez a röpke sorozat, akkor az időseb korosztály számára ajánlott.

mv5bzwnmnja0mgytztjhoc00ytqwltg5mzytnduyzjk0mwqwzjjjxkeyxkfqcgdeqxvymzi2mjc1njq_v1.jpg

37. Given (1. évad):

Lassan vége az évnek és azon gondolkoztam, még milyen animét vegyek be a megnézendő listámba. Ezzel az sorozattal évek óta szemezgettem. Sőt, mostanában amikor végig néztem az eddigi listáimat, kedvet kaptam a zenés sorozatokhoz, filmekhez. Eddig megnéztem az ehhez tartozó OVA-t (Given Uragawa no Sonzai OVA) és a mozifilmet (Given Movie) is. Leginkább az utóbbi tetszett a legjobban, így nem volt kérdés, hogy belevágjak a sorozatba is. Nem bántam meg, de bánom, hogy nem néztem meg előbb ezt a sorozatot. Aki még nem látta, figyelmeztetem, ez egy Yaoi sorozat és kifejezetten idősebb korosztálynak ajánlott. 

db0f334ea26b9daaecb2b88ad5ddfb09--paradise-animation.jpg

38. Honoo no Mirage / Mirage of Blaze / A káprázat lángjai :

Régen a tévében láttam, de ugyanúgy, mint a Trigun és társainál: hogy folyton ugyanazokat az epizódokat fogtam ki... így ott nem sikerült az elejétől a végéig megnéznem. Pár éve belevágtam, de hiányzott egy-két epizód, így sokáig feledésbe merült... Az utóbbi időben találtam rá újra. Érdekes sorozat volt. Ha jól emlékszem van hozzá egy három epizódos OVA is. Lehet újra megnézem.

c4b257b8b59b571badc7d4a9cda33c51.jpeg

39. Blasseiter :

Aki látta a Sword Gait, szerintem ez az anime sorozat is tetszeni fog neki. Véleményem szerint ez a sorozat annál sokkal jobb. Az első néhány epizód nem tűnik túl érdekfeszítőnek, de a sorozat leginkább a 7. epizódtól kezd érdekessé, teljessé válni. Lényegében barátságról, emberségről, hitről... szól. Sokáig tűnődtem azon, vajon ki a főszereplő? ...úgy jöttek-"mentek" benne a karakterek... Aki szereti az akciódús, szörnyes... animéket, annak ajánlom figyelmébe. Nekem elnyerte a tetszésemet, fel is került a "kedvencek" listámba. Figyelem, idősebb korosztálynak ajánlott.

Kedvenc szereplőim: Alvin Lutz, Shido Kasagi, Joseph Jobson

mv5bogq4ntnkmmmtztzlzi00mgzhlwjkzgetytnjnziwmdi0mjrkxkeyxkfqcgdeqxvynju3mza0nje_v1_fmjpg_ux1000.jpg

40. Black Butler: Book of Murder és a Book of the Atlantic (Mozi):

A Black Bulter sorozathoz kapcsolódnak. A sorozatból mindössze egy epizódot láttam, de még évekkel ezelőtt. A film jó volt, két részből áll a másik egy részből. A sorozatot jóvőre tervezem megnézni. Krimi kedvelőknek és az idősebb korosztálynak ajánlott.

images_1.jpg

41. Overlord: Fushisha no Ou (Mozi)

 Ez is egy olyan anime, amivel régóta szemezgettem... de egyes karakterek túl primitívnek tűntek ahhoz, hogy megnézzem. A film tetszett: kalandos, érdekes volt a világa... Függetlenül attól, hogy az ilyen animékért nem rajongok... Vannak benne olyan szereplők, melyek nélkül sokkal élvezhetőbb lenne ez az Anime. Lehet, a sorozat megtekintésekor már máshogy fogom gondolni... meglátjuk.

275572.jpg

42. Akuyaku Reijou nano de Last Boss o Katte Mimashita :

Szinte már irritáló, hogy mennyi olyan anime van, amiben a főszereplő hirtelen belecsöppen egy játék világába... ezt a sorozatot azért nem vetettem el, mert a főhősnő személyisége valamilyen formában szimpatikus. A világ érdekes és tetszenek benne a fordulatok... azonban az már kevésbé tetszik, hogy a főhősnő ismeri a játékmenetét.... számomra nem okozott meglepetést a sorozat befejezése.

 

dragon_age_absolution_poster_art.jpg

43. Dragon Age: Feloldozás (1. évad):

Nagyon vártam ezt a Netflixes játék adaptációt. Nem ismerem a játékot, de hallottam róla. Azonban az első epizód nem fogott meg. A második, harmadik epizódnál kezdett érdekes lenni. Összesen hat epizódos az első évad. Kalandos, fordulatos... kár, hogy nem mindegyik szereplőt ismerhettük meg. Voltak benne meglepő jelentek. Szívesen néztem volna tovább... várom a második évadot.

bleach_thousand_year_blood_war-981206415-large.jpg

44. Bleach: Thousand-Year Blood War :

El se hiszem milyen régóta vártam a folytatást... nem volt kérdés, hogy célkeresztbe vegyem vagy sem. Szerintem ez volt az eddigi legjobb évad. Sok kérdésre kaptunk választ. A vége felé kezdett ellaposodni a történet... az évad befejező epizódjai annyira tartalmasak voltak, hogy személy szerint én már nagyon várom a folytatást. A szereplők közül akik eddig nem voltak szimpatikusak, végülis kiderült értelmes, normális karakterek... pl. lásd Ichigo apját. Információim szerint, szerencsére nem kell egy újabb tíz évet várni a folytatásra... mert ha minden igaz, jövő nyáron Ichigo és társai visszatérnek!

mv5bmzi0nwi5mmutzgy3yy00zthjlwezndktndlmzdzmyjzkzgezxkeyxkfqcgdeqxvymtuwmta0nzc2_v1.jpg

45. Mushikaburi-hime / Princess of the Bibliophile :

Ez egy romantikus anime, amiben azért akadnak fordulatok, meglepetések. A főszereplő eléggé törékenynek és életképtelennek tűnik, de a hobbijának köszönhetően sok tudásra tesz szert, melyet igyekszik a mindennapokban kamatoztatni. Lényegében ez volt az, ami megfogott ebben az animében. Azonban nem voltam elégedett ezzel az animével. Sokkal többet vártam tőle. Az életképtelen főszereplő érzet, a sorozat végéig jelen volt... lehetett volna talpraesettebb is. Legalább egy fejlődésen áteshetett volna... a fejlődése, csak a sorozat elején volt szemmel látható, amikor rá ébredt, mégis vannak érzései. A ruhák, az épületek, a megrajzolás, mind szép volt... aki kihagyja, nem veszített vele semmit. Akit ezek a sorok után is érdekel, akkor csakis lányoknak ajánlott.

c6827c0c18d3d99fe635177fb28f618f1663585498_main.png

46. Chainsaw Man :

Sokat gondolkoztam azon, nézzem-e meg vagy sem... a Trailer és az első epizód alapján nekem kapásból a Jujutsu Kaisen jutott róla eszembe... Érdekesen indult. Információim szerint 12 epizódból áll. Volt olyan epizód, amikor azon tűnődtem nézzem-e tovább vagy sem... nekem mind végig vegyes érzelmeim voltak ezzel a sorozattal kapcsolatban. Megnézném-e a második évadot? Nem hiszem... a történet érdekes, a világa hasonló a Jujutsu Kaisenéhez. Szinte már koppintás... Vannak benne érdekes karakterek: Aki Hayakawa, Makima és a sorozat vége felé (végre) képbe került: Kishibe. A sorozat főhőse, Denji akár egy motiváló alak is lehetne... az ő élete és annak alakulása...érdekes volt. Ez volt, ami rávett, hogy végig nézzem az évadot. Az akaratereje, kitartása csak a sorozat elején volt jelentős... Ami sajnálatos.... A céljai... nos, eléggé kicsinyes, gyerekes... Ha a második évad, ennél többet ígér, akkor egye a fene... remélem, Kishibe hatással lesz rá és társaira. Tizennyolc éven aluliak számára nem ajánlják.

Kedvenc szereplőm: Kishibe

bx142701-jyjyormpj3lf.jpg

47. Koukyuu no Karasu :

Az első epizód rögvest felkeltette a figyelmem. Bátran ki merem jelenteni, hogy ez a sorozat volt az egyik legjobb, legérdekesebb az évben. Egy kosztümös, misztikus, krimi... szépen adagolta az információkat. Nem éreztem vontatottnak. Talán túl sok szereplő volt benne, ami kicsit zavart. Összességében egy szépen felépített, megrajzolt anime. Remélem, lesz második évada. Aki szereti az ilyen animéket, ne hagyja ki! 

 

Ha érdekel, hogy a közelmúltban milyen animéket néztem meg, akkor itt találod a listákat:

Ezeket az animéket néztem meg 2021-ben

Ezeket az animéket néztem meg 2020-ban

Ezeket az animéket néztem meg 2019-ben - Hamarosan!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://galateakyra.blog.hu/api/trackback/id/tr716783758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása