Vásárlási élményeim... illetve célkeresztben az Alza.hu (2024. - 2025.)

2025. május 18. 10:54 - Galatea Kyra

alza_kritika.jpg

Ki rendelt már az Alza webáruházból? Én eddig háromszor... kipróbáltam az Alzabox szolgáltatásukat is... Mit tapasztaltam eddig? Elmesélem...

Első benyomás:

Hátborzongtató, idegesítő reklámok... szerintem ez volt az, ami miatt sokáig messziről elkerültem.

Tavaly (2024-ben) vásároltam először tőlük. Kettő Monster High babát (külön-külön rendelés volt). AlazBox-ba kértem őket. Emlékszem, doboz és egyéb csomagolás nélkül vettem ki a csomagautomatából... Nagyon meglepődtem. Ha valaki gyerekkel van, szülinap, karácsony... egyéb ünnepre vásárol a gyereknek ajándékot, akkor ez a kellemetlenség elronthatja a meglepetés varázsát....

Olcsó (így utólag már nem ezt a webáruházat tartom a legjobb választásnak) sok akció van, érdemes böngészni az oldalon.

Milyen a kiszállítás?

Szerintem ha nincs akció, ünnepek... akkor eléggé gyors, elfogadható. Bőven válogathatunk a szállítási lehetőségek közül.

Érdemes-e számítástechnikai, elektronikai eszközöket vásárolni náluk?

A harmadik rendelésemet indén adtam le (2025. májusában). Tanfolyamra készülök, ezért volt szükségem egy Digitalizáló táblára... basszus, hogy mekkora kínálat van! Nagyon hosszadalmas volt, kinyomozni milyen márkák léteznek és mit tudnak. 

Én régóta követtem Palotás Adél youtube csatornáját. Ha valaki ilyen eszközt szeretne vásárolni, érdemes megnézni a videóit. Nála halottam először az Wacom és az XPen márkáról. Én az utóbbit választottam, de nagyon sokat agyaltam rajta, melyik lenne számomra a legjobb választás. Mivel nem szeretek sokat ülni a gépnél, ezért egy táblagépre esett a választásom... meglepődve tapasztaltam, hogy volt védő csomaglás rajta, amikor kivettem a Foxpost automatából..

***

Az Alzán pont akció volt. Sajnos a városban ahol élek, egy elektronikai üzletben se volt lehetőségem megnézni, esetleg kipróbálni az eszközt. Maradt a "vakon vásárlás" és a sok videó tartalom megtekintése, ahol profi grafikusok bontották ki a csomagot, mutatták be az eszközt és a kiegészítőket... Azonban az Alzán hiányosnak találtam a leírást:

"Csomag tartalma:

 Rajzkesztyű, Stylus, Tápkábel, Tartalék nyílhegyek"

azla_kommunikacio.jpg

A válaszuk nem csak megkésett, de a jelenlegi tapasztalatom az eszközzel az, hogy nem pontos... már kezdem megszokni, hogy akik ilyen eszközöket árusítanak, egyáltalán nincsenek képben, sőt nem is néznek utána, mit tudnak... csak fogják és bemásolnak vmit... pedig a vásárlókat igen is érdeklik a részletek. Ilyen árak mellett főleg nem szeretnek vakon vásárolni... mindenesetre otthagytam némi plusz infót. Legutóbb az eMAG-nál tapasztaltam a chatben, hogy írták "csak azt tudom leírni, amit a termékről leírtak". De volt olyan, aki utána nézet a részleteknek, még meg is ígérte, hogy átküldi nekem e-mailben. Ha jól emlékszem... nem történt meg.

 Minden termékről van egy (PDF fálj) részletes leírás (műszaki leírás), amit jobb helyeken le lehet tölteni.

Szerencsére vannak véleményvezéreink, akik imádnak csomagokat bontogatni... nekem jól jöttek a videóik.

Sajnos, aki drágább eszközt szeretne vásárolni, hosszú távra... készüljön fel egy alapos böngészésre. Mindenképpen látogassa meg a márka hivatalos oldalát.

 Milyen velük a kommunikáció?

Nem vagyok elragadtatva tőlük... A rendelésemet május 11-én adtam le. Én már jóval előtte, május 5-én írtam nekik, érdeklődtem a termékről... lásd a fenti képet. 

Majd jött az e-mail váltás velük... 

 email_1.jpg

Már ekkor nagyon nem voltam megelégedve velük... de persze a történet nem itt ér végett, május 14-én kaptam egy újabb üzenetet:

 alza_ugyfelszolgalat.jpg

A "bizalom" dolog valahogy nagyon nem jött át.. szóval, május 5-én írtam először. Május 11-én szinte vaktában adtam le a rendelést, az addig saját erőből megszerzett információk tudatában. Május 12-én vették a fáradságot és felvették velem a kapcsolatot, de bővebb tájékoztatást nem nyújtottak a termékről... és valami csoda folytán május 14-én végre "megmozdultak" és írtak nekem valami reakciót, amiben már semmi újdonság nem volt számomra... de az meglepett, hogy nem lehet más eszközökhöz csatlakoztatni...aha... persze... hatalmas taps nekik is...

Sikerült eljutnom oda, hogy megtudjam utólag lehet-e vásárolni a termékhez plusz évnyi garanciát.. annyira felhúztak, hogy nem siettem a reakcióval.

valasz.jpg

Miután átvettem a terméket, még mindig úgy vagyok vele, hogy nem bízom az Alzában... ilyen kommunikáció mellett, mégis mire számítsak ha a garanciális időn belül meghibásodik és az ügyintézőkhöz kell fordulnom... az eMAG-al se volt könnyű dolgom. De úgy érzem, még velük is jobban jártam volna...lásd itt:

EMAG kalandok (2024.)

Napokig csücsült az AlzaBox-ban a termék, volt időm bőven kivenni onnét.. ez időközben a márka hivatalos oldalával leveleztem. Nagyon segítőkészek voltak, részletes tájékoztatást adtak a termékről, még linkeltek is. Aki teheti, ezt a márkát tőlük rendelje meg... én megbántam... és gőzöm sincs a jövőben még mire számítsak az Alzától. Eddig nincs bajom a táblagéppel, de a bizalmatlanságom miatt, legszívesebben visszaküldeném nekik a táblagépet.

 

Igen, a vásárlás náluk... egy élmény volt

 

A termékről fogok külön készíteni egy részletes blogbejegyzést, ezzel is segítve másokat a vásárlásban.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://galateakyra.blog.hu/api/trackback/id/tr8618861522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása