Szobafelújítás: Penészes falú raktárból "több funkciós" szoba

2021. június 06. 10:00 - Galatea Kyra

107424416-black-cat-with-bat-wings-sitting-on-the-crescent-moon-isolated-line-art-and-dotwork-vector-illustrat.jpg

Sziasztok! Ebben a bejegyzésben kicsit mesélek magamról és a közeljövőbeli terveimről.

Íme rólam pár sor...

Én többnyire álló munkát végzek. Évekkel ezelőtt volt egy balesetem, mely munkahelyi kimerültséghez vezethető vissza. Sajnos, megsérültem. Egy évre rá lesántultam. Amit megbántam, hogy addig nyúztam magam, míg már állni sem tudtam bal lábamon. Két évig éltem négy fal között, mire a harmadik kezelésem sikeresnek bizonyult.

Ekkor döbbentem rá, hogy annyit dolgoztam előtte, hogy csak aludni jártam haza. A szobám leginkább lerakatként funkcionált. Ami saját: az ágy, egy összetákolt íróasztalból áll (jelen pillanatban is).Továbbá a dédnagyszüleimtől örökölt szekrénysor, amiben csak részben voltak/vannak az én cuccaim. A könyvek, szerszámok ezek mind a szüleim, egykor a dédnagyszüleim holmijai. 

Mi a helyzet jelenleg?

Tavaly elkezdtem a dobozolást. Azóta letudtam kettő kezelést és újra sikerült egy olyan melót bevállalnom, ahol látástól vakulásig dolgoztam. Májusban ez lezárult. De sajnos megint kezelésekre kell mennem. Amit én már rutinosan úgy könyvelek el, hogy "kényszerpihenőt" tartok. A sérülés miatt hosszú távon nem tudok elhelyezkedni, mivel csak álló, talpaló munkák vannak. Ülő munka csak a diákoknak, nyugdíjasoknak és a leszázalékolt embereknek vannak fenntartva. Nekem kettő szakmám van, egyik se ülve végezhető. Szóval, vagy visszamegyek közmunkára, vagy újabb lerobbanásig elmegyek jó pénzért talpalni, hogy kitudjak tanulni egy harmadik szakmát.

Eddigi rendeléseim:

A Mömaxból rendeltem egy polcos íróasztalt, mert úgy érzem ennyi év után megérdemlem. Végre lesz hely az hivatalos irataimnak, orvosi papírjaimnak és a lemezeimnek. Szeretném komolyabban venni a blogolást és a videó készítést. Már be is szereztem az okostelefonomnak egy állványt, aminek a segítségével letudom videózni az ékszer és dekorációs tárgyak elkészítését.

Az eMAGról egy ágykeretet. A jelenlegi franciaágyam 11 éve van meg. Rúgós, a matrac része nem cserélhető. Akinek van ilyen ágya, tudja jól milyen amikor ezek kibújnak és összeszabdalják az ember bőrét. Én ezek a sérülések miatt nem szívesen öltözöm át egy helységben a többi kollégával, nehogy az járjon a fejükben, hogy otthon bántalmaznak... amint belevágunk a szobafestésbe, rögvest megrendelem hozzá a matracot és az ágyrácsot. Szeretnék végre egy jót aludni. Remélem a váll és hát fájdalmaim elmúlnak vagy legalábbis enyhülni fognak.

Tavaly rendeltem, vásároltam ágyneműhuzatokat és díszpárnahuzatokat. Paplant és párnákat. Alig várom, hogy láthassam az összképet.

Milyen a szoba? Mik az előnyei és hátrányai?

Ha nincs telepakolva, akkor nagy és tágas. Télen nagyon sötét. Tavasszal és nyáron nincs elegendő fény. A Mömaxból vettem egy csillag effektes falilámpát. A szüleim konyhájában is van egy ilyen. Nagyon jól megvilágítja a helységet. Ezért esett egy ilyen lámpára a választásom. A szoba egyik oldalán van csak konnektor (2 db) Jelenleg ezen az oldalon helyezkedik el az ágyam és az "íróasztalom". Az új íróasztalom ezen oldalon lesz. Az új ágy a szoba másik oldalán fog elhelyezkedni. A világítást ledes (USB-s, elemes kapcsolós vagy éppen távirányítós) fűzérekkel, lámpákkal fogom megoldani. Lesz olyan, amit saját kezűleg fogok elkészíteni, összerakni. 

Milyen lesz a szoba stílusa?

8f8cd27f59d5adf422cacde4cfefb990.jpg

A szoba falai fehérre lesznek kifestve. A fejemben elképzelve, modern. A vásárolt bútoraim modern stílusúak. Sonoma tölgy és fehér szín kombinációi. Anyutól "megöröklöm" az ő régi bútorainak a többi részét is. Ebből a szettből jelenleg csak egy kétajtós ruha szekrény áll a szobában (csak ezt használom a kettő kétajtós szekrény közül). Ennek sötétebb színe van, de jól illik a sötét barna cserepes kandallóhoz. Majd idővel lecserélődnek a saját bútoraimhoz illő szekrénysorral.

Az elképzeléseim alapján: spiritualitás, misztikus hangulat megvalósítása a cél. A virágkötő szakmámból adódóan számomra fontos, hogy a természet is jelen legyen: végre méltó helyet kapjanak a szobanövényeim és legyen hely az új növényeknek is. Lényegében egy "nyugi szoba", ahol tényleg lehet pihenni és kellemes környezetben, dolgozni, kreatív tevékenységet folytatni. Nagyon tetszenek a Killstar szobadekorációi. De sajnos, a magyar metál shopban a szőnyegeket mindig gyorsan felvásárolják...  A dekorációk közül érdekelnek a szellemtáblák, tollas falidekorációk (álomfogók), kristályok, kristálygömbök... de szeretnék saját kezűleg is készíteni (pl.: mécsestartókat, tálakat, kaspókat, lámpákat, figurákat...stb.) Az ablakomra (lehúzható matricákat) festeni.

Ezek a színek fognak dominálni: fekete, fehér, barna, zöld, türkiz, kék és a lila.

Milyen egy "több funkciós" szoba?

Mivel nem egy kicsi szobáról van szó, ezért a méretét ki szeretném használni. Jelenleg hálószobaként, tárolóként és "irodaként" funkcionál.

A jövőbeli tervem, hogy a hálószoba és irodai funkció az megmaradjon, sokkal igényesebb legyen a környezet. Továbbá még egy kávézós, teázós részen gondolkozom. Mivel van egy kandalló is a szobában. Ezt azon a részen meg is lehetne valósítani. Egy harmadik konnektor is van a szobában (amit jelenleg érhetetlenül egy két ajtós ruhásszekrény eltakar). Ennek a résznek a megvilágítása (egy álló lámpával) könnyen meg is lenne oldva.

Milyen stílust képviselek?

Télen a gót stílus jelei láthatóak rajtam. Amint jön a jó idő, úgy nézek ki mint aki rock, metál fesztiválba megy vagy éppen érkezik. Extrém stílust képviselek. Az elmúlt időszakban eléggé "visszafogott" voltam. De amint befejeztem a munkát, nem tudtam megállni, hogy ne fessem be a hajam. Mivel a szüleim elutaztak két hétre, ők még nem látták az eredményét. Lehet, írok az eddigi hajfestéseimről egy élménybeszámolót. A festés nem úgy sült el, ahogy az papíron le volt írva, tájékoztatva.... A vártnál jobban kiszívta a hajam az ezüst hajfesték. Eléggé komoly kontraszt lett a végeredmény... ezzel már el is dőlt, hogy az arany hajszínre, jön majd egy ezüstös árnyalat.

Én úgy érzem, leginkább a gót stílus az ami legközelebb áll hozzám. Ahogy idősödöm, egyre jobban fog állni nekem a "boszis" megjelenés. Szeretem a fekete színt. A hajam vége feketére lett festve. Nagymamám azóta már meg is dicsért érte... a családom a fekete szín rajongásomat eléggé negatívan értékeli. De ez gyerekkorom óta így van. Nem tudnak megbékélni vele. De olykor megjegyzem nekik, ha temetésre kell menni, nekem tuti nem okoz gondot, hogy mit vegyek fel.

Az utóbbi egy-két hónapban újra rendelésekkel és vásárlásokkal kezdtem fel frissíteni a ruhatáramat. Vannak színevesebb darabok (kék, szürke, piros, vörös...), de többnyire megmarad a fekete.

A jövőben sem tervezek magamról képeket, videókat közzé tenni. Ha csak a kreatív alkotós videókban maximum a kezeim lesznek láthatóak... Mivel jelenleg a kényszerszabadságomat töltöm, próbálok több posztot írni, videókat és képeket készíteni. Továbbá igyekszem mihamarabb jobban lenni és visszatérni az őrült, stresszes, rohanó munkavilágába. 

Kellemes nyarat kívánok nektek! 

Hamarosan újabb tartalommal jelentkezem. Alig várom, hogy bemutathassam nektek, milyen ásványgyöngyöket szereztem be tavasszal. Ezekből minimális mennyiségben már készültek karkötők.

Addig is kukkants be az Instagram oldalamra, ha érdeknek a legújabb képeim és ékszereim. 

 

Fejlemények a szobafelújítással kapcsolatban:

Szobafelújítás II.: Lassan, de biztosan...

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://galateakyra.blog.hu/api/trackback/id/tr7416582944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kerma · www.kerma.hu 2023.05.04. 10:29:35

Kedves Cikkíró, szívesen megjelentetünk weboldalunkon cikket lakberendezés, lakás, 3d falpanel témában itt: kerma.hu/blog-2

Galatea Kyra 2023.05.04. 10:31:32

@Kerma: Jó napot kívánok! Köszönöm szépen a megkeresést! Természetesen hozzájárulok és köszönöm a lehetőséget :)

Kerma · www.kerma.hu 2023.05.08. 15:14:35

@Galatea Kyra: Nagyon köszönjük, üdvözlettel, Kerma Design falpanelek.
süti beállítások módosítása