Minden szezonban megnézem az Animegyetem csatornán, melyik lehet az első epizód alapján a legérdekesebb. 2020-ban is néztem új, szezonos animéket és régebbieket is. Természetesen annyire csak lehet, spoiler mentesen tálalom őket :)
1. Arte:
Amikor az Animegyetem csatornán láttam róla egy röpke bemutatót, már akkor tudtam, hogy ezt a sorozatot meg kell néznem. Nem bántam meg, de ennél egy kicsit többet vártam... szépen megrajzolt, érzelmes és motiváló sorozat. Szívesen megnézném a második évadát.
Kedvenc szereplőm: Leo
2. Fatal Fury: The Motion Picture és a Fatal Fury 2: The New Battle:
Mind a kettő film érdekes volt. Nekem elnyerte a tetszésemet: izgalmas, kalandos és szórakoztató. Aki szereti a "verekedős" játékokat, lehet, ismerősek lesznek számára a szereplők.
Kedvenc szereplőm: Terry Bogard, Andy Bogard, Laocorn Gaudeamus.
3. Gibiate:
Ez az anime borzalmas volt. Lehetett volna jobb is... kicsit több energiát belefektetni.
Nem csípem a szörnyes filmeket, animéket... mert alig találni olyat, ami nézhető és józan paraszt ésszel követhető... Élőszereplős filmben, nekem a Outlander és A Ragnarok-rejtély volt az, ami tetszett és egyszer elég volt megnéznem. Nem emlékszem, hogy láttam volna olyan szörnyes animét, ami felkerült volna a "kedvencek" listámra.
Lényegében: Megbántam, hogy ezt az animét végig néztem.
4. Kimera OVA(Yaoi):
Néha-néha nézek Yaoi animéket is. Ez egy 1996-os kiadású. Szörnyes, de sokkal jobb, mint a Gibiate, az tuti. Aki szörnyes animére vágyik, inkább ezt nézze meg. Szépen megrajzolt, érzelmes és nem túl izgalmas.
5. Plunderer:
Ez egy érdekes anime volt. Az első néhány epizódban alig történt valami. Sokan kritizálták. De volt egy kommentelő aki azt írta: "Én olvastam a mangát, hamarosan jön a fordulat. Szóval, tartsatok ki!" Ennek a valakinek köszönhető, hogy végig néztem. Igaza volt. Lehet, jön majd a második évad. Hiba lenne így félbehagyni ezt a sorozatot.
Kedvenc szereplőm: Jail Murdoch, Alexandrov Grigorovich.
6. Goblin Slayer: Goblin's Crown:
Szeretem a fantázia történeteket, amiben több faj is szerepel (törpe, tünde, óriás...stb.). Láttam a sorozatot, a filmben egyáltalán nem csalódtam.
Kedvenc szereplőm: -
Többször kezdtem bele, valamiért inkább mást választottam helyette. Tavaly kitartóan végig néztem. A történet érdekes, fantázia dús (talán túlságosan is). Többet is kilehetett volna hozni belőle. A szereplők szépen megvoltak rajzolva. Nem került be a kedvenceim listájába.
Kedvenc szereplőm: -
No Guns Life és No Guns Life 2:
Nem vagyok benne biztos, hogy tavaly mint a kettő évadot egyszerre megnéztem. Izgalmas, szépen kidolgozott. A történet követhető és olykor humoros. Várom a harmadik évadot. Érdekel mi lesz a történet vége.
Kedvenc szereplőm: Juzo Inui
8. Saiyuuki Gaiden OVA:
Az OVA három epizódból áll, érdemes azzal kezdeni. Engem nagyon megfogott. Nem is volt kérdés, hogy folytassam a sorozattal. Megemlíteném, hogy az első évadból (50 epizódos) csak a 29 epizódig láttam, mert a fordítás félbemaradt. Ez is elég volt, hogy megállapítsam, hogy a történet nagyon, nagyon lassan halad előre.
Türelmetlen voltam és megnéztem a negyedik évadot. Ha az évad ott befejeződött be ahol... akkor az első három évadban mégis mi történt? Aki látta, lehet, elgondolkozott ezen. Aki még nem... meg fog lepődni.
Megjegyzem: Az első három évad régen le lett fordítva, de "elveszett". Ezért egy fordító csapat újra neki állt.
Kedvenc szereplőm: Kenren, Sha Gojyo, Kougaiji, Genjo Sanzo.
9. Burn the Witch ONA:
Engem megfogott az előzetese. A szereplők megrajzolásáról, kapásból a Bleach jutott eszembe. Kár, hogy csak három epizódos volt. Tetszett az egyedi világa, a szereplők. Épp hogy csak kaptunk valamit, de abból is nagyon keveset. Remélem jön majd ebből 12-24 epizódos sorozat.
Kedvenc szereplőm: Bruno Bangnyfe.
10. Noblesse:
Láttam az előzményeket, a kettő filmet. Én csalódtam a sorozatban. Valahogy úgy érzem, a főszereplőt nagyon elbutították. Ha jellemeznem kellene: nekem egy ramen zabáló Naruto utánzat jut róla eszembe (csendesebb, visszafogottabb kiadásban). A sorozat a vége felé tetszett a legjobban. De a lezárást túl egyszerűnek éreztem. A történetből adódóan, lehet, ez tűnt a legjobb befejezésnek. Várom a második évadot. Remélem komolyabb, akciódúsabb történetet kapunk.
Kedvenc szereplőm: M21, Takeo.
11. Fullmetal Alchemist - A Bölcsek kövének nyomában és a Fullmetal Alchemist - Testvériség:
Elkövettem azt a hibát, hogy egymás után néztem meg őket. Kellett volna 2-3 hónap szünetet tartanom, hogy feldolgozzam az eseményeket. Mert engem teljesen összezavart. A kettő anime sorozat között van némi különbség. Az utóbbiról azt olvastam (utólag), hogy a manga alapján készült. Sokan ezt tartják a jobbik verziónak.
Nekem mind a kettő tetszett. Az utóbbinak a befejezése lett a legjobb. A bölcsek kövének nyomában, a sorozat elejét tartom jobbnak. Nem értem miért kellett ebből kettő sorozat... némi eltéréssel ugyanarról szól. Azt javaslom, nézzétek meg mind a kettőt.
Kedvenc szereplőim: Scar/ Sebes, Kapzsi, Van Hohenheim, Maes Hughes.
Neked melyik 2020-as szezonos anime tetszett? Melyiket lenne érdemes még megnéznem?